media rEvolution
iPhone

22. 03. 2008.

Facebook

Otkad postoji umrežavanje računala i virtualna komunikacija, pojavljivale su se razne usluge, servisi i proizvodi koji su stvarali internetske skupine korisnika koji su dijelili neki specifičan zajednički interes.

Prošle se godine internetom proširio Facebook, socijalizacijski web čiji potencijal nije nitko predviđao, čak ni njegov tvorac Mark Zuckerberg. Facebook u početku bio zatvoren za korisnike interneta, a koristiti su ga mogli samo akademski krugovi, najprije u SAD-u, a onda i šire.

I u Apple-u su prepoznali opću popularnost Facebook-a pa je Facebook dobio istaknuto mjesto na iPhone-u.

Facebook na iPhone-u

Facebook na iPhone-u

Facebook udovoljava ljudskoj potrebi za komunikacijom, zanimljiv je podjednako i blogerima i forumašima. Na Facebook se samo u posljednjih nekoliko mjeseci prijavilo oko 35.000 Hrvata, što - kada se u obzir uzmu najoptimističnije procjene o korištenju interneta u nas - predstavlja otprilike deset posto svih koji se u našoj državi služe internetom.

Facebook

Zaluđenost Facebookom u Hrvatskoj ne razlikuje se od one nastale u bilo kojem drugom dijelu svijeta, pa su tako gotovo svi od tih nekoliko desetaka tisuća registriranih korisnika vrlo brzo stekli naviku svakodnevnog posjećivanja tog weba.

Novi korisnici ispune obrazac u kojem se traži da upišu neke osnovne osobne podatke, postave svoju sliku i povežu se s prijateljima za koje znaju da imaju svoj račun. Tada u pretraživačkom alatu mog vidjeti koliko je poznanika i prijatelja za koje nisu znali već “gore” i koliko svi oni već imaju na svojim osobnim listama popisanih drugih prijatelja i poznanika.

FacebookKorisnici na Facebook nadograđuju svoj profil, pišu o svojim interesima (omiljene knjige, filmovi, glazba). Kako je Facebook socijalizacijski web bez specificirane ciljane publike, oni koji ipak i putem tog servisa žele izraziti, pa čak i ispuniti neki svoj posebni interes, učlanjuju se u podmreže u kojima im društvo prave oni s kojima taj interes dijele. Najveće takve skupine korisnika zapravo su determinirane nacionalnošću, a interes koji dijele njihovi članovi naprosto se svodi na međusobnu komunikaciju materinskim jezikom.

FacebookGotovo svi hrvatski korisnici Facebooka članovi su nacionalne mreže “Croatia” - u njoj se virtualni razgovori vode na hrvatskom jeziku, bilježe se događaji koji će se zbiti u Hrvatskoj, kreiraju se podmreže te mreže koje su karakteristične za hrvatsko društvo.

Upravo podmreže, kreirane među hrvatskim uživateljima Facebooka svojom tematikom iskazuju u čemu je interes pojedine takve skupine. Među hrvatskim podmrežama korisnika Facebooka koje broje najviše članova nalaze se, primjerice, grupa “Mrzim narodnjake” ili “Odabrao Đelo Hadžiselimović”.

Virtualni život na Facebooku je šarolik i iz dana u dan drugačiji, a to su i razlozi zašto korisnici vole Facebook.


Apple   •   iPhone   •   Hrvatska